Thursday 23 August 2012

Jubli Perak

24 Ogos 1987. Tepat jam 3.17am, bertempat di Hospital Universiti Kuala Lumpur 25 tahun yang lepas.

Sekarang dah 25 tahun berlalu. Orang kata dah boleh sambut Jubli Perak. Bila tengok pada angka, baru rasa peningkatan usia. Melihat pada tahap kematangan, rasanya belum cukup tahap masak lagi. Banyak perkara yang belum diteroka. Banyak ilmu yang belum didalami. Banyak tempat tidak dijajahi. Dan 'banyak' itulah memberi petanda kekurangan serba serbi dan kelemahan peribadi.

Walaupun begitu, semoga dengan peningkatan usia dari hari ke hari, tahun ke tahun, membawa sama peningkatan kendiri baik dari segi ilmu duniawi mahupun ukhrawi, kecekalan jasmani mahupun rohani serta pengistiqamahan kepada sifat ubudiyah dalam menjadi khalifah kepada kehidupan dua alam yang bersatu dalam acuan yang sama. 

Maka, dengan harapan dan usaha serta diiringi doa dan tawakal, semoga kehidupan di dunia ini dapat memberi manfaat kepada kehidupan di akhirat kelak. Berbakti kepada diri, keluarga, masyarakat dan negara dengan mencurahkan sedikit sebanyak ilmu yang bermanfaat untuk kemaslahatan semua. Semoga kehidupan ini tidak menjadi output kepada semua tapi memberi input kepada kehidupan yang sementara dan kekal kelak.

"Membina jati diri yang teguh berumbi dasarkan agama yang diredhai, berbekalkan ilmu yang serba berkurangan walaupun sentiasa digali dalam mendapatkan restu ilahi untuk bekalan kehidupan yang hakiki."

Semoga diri ini dan semua sentiasa berada di bawah RahmatNya dan diredhai dengan curahan nikmatNya. Ameen.



Salam Ikhlas dari Insan serba kurang,
                                                                    Widad Ali




No comments :